Maryam, Me & Myself

يادداشت‌هاي مريم خانوم



About Me



مريم خانوم!
شيفته‌ي صدای محمد اصفهانی، کتاب‌هاي پائولو کوئيلو، ترانه‌هاي اندي و کليه‌ي زبان‌هاي از چپ به راست و برعکس! پروفایل کامل مریمی..



تاريخ تولد بلاگ‌م: ۲۸ دي ۸۲

Maryami_Myself{@}yahoo.com


Previous Posts





Friends





Ping
تبادل لینک
اونایی که بهم لینک دادن
Maryam, Me & Myself*

118
GSM
ويکي‌پديا
No Spam
پائولو کوئیلو
آرش حجازی
محمد اصفهانی
انتشارات کاروان
ميدي‌هاي ايراني
Google Scholar
Song Meanings
وبلاگ پائولو کوئیلو
کتاب‌هاي رايگان فارسي
Open Learning Center
ليست وبلاگ‌هاي به روز شده
لينک دادن، به معناي تائيد مطالب از جانب من نيست.

Google PageRank Checker Tool



Archive


بهمن۸۲
اسفند۸۲
فروردين۸۳
ادامه فروردين۸۳
ارديبهشت۸۳
خرداد۸۳
تير۸۳
مرداد۸۳


Subscribe



ايميل‌تون رو وارد کنين تا مطالب جديد براتون فرستاده بشه.





Monday, August 23, 2004
هوار تا مرسی

*هواااااااااااااااااااااااار تا تشکر از دوس جون که اینجا رو برام درست کرد که انقدر نق نزنم.مرسی دوست جون.خیلی ممنون.هوار تا مرسی.
مرسی از دوران که همیشه به داد من گیج می رسه،خیلی ازش ممنونم.
مرسی از ادنا به خاطر همه توجه هاش،کمک هاش و وقت گذاشتن هاش!
دوست جون خودش کاملا داوطلبانه قالب اینجا رو برام درست کرد،چون دیده بود کلی نق زدم میل زد که کمک کنه.بابا مهربون!
خیلی زحمت کشیدی.دستت درد نکنه...
*مي دوني چي خيلي زور داره؟
اينکه هي پشت هم از کله صبح تا نصفه شب،برنامه مي سازن و سخنراني و مصاحبه و هزار تا کوفت ديگه پخش مي کنن درباره مسئله ارزش زن!و خودشون رو جر ميدن که ثابت کنن زن هم آدمه و بايد درس بخونه و کار کنه و مث آدم زندگي کنه.بعد هي شعار ميدن که چرا دختراي ما ورزش نمي کنن؟چرا زورشون مياد!خودشونو تکون بدن؟چرا همش نشستن توي خونه؟ما بايد به جاي اينکه پسرها رو بفرستيم کلاساي رزمي،دخترامون رو بفرستيم که فعاليت بدني داشته باشن،که بتونن در صورت لزئم از خودشون دفاع کنن...
شعر هم که ميدن،بلد نيستن چطوري بگن.انقدر زن،زن مي کنن که آدم حالش از خودش به هم مي خوره!بعد ده تا مصاحبه آشغال پخش مي کنن که توش مردها به طرز کاملا مسخره اي شعار ميدن و طوري محافظه کارانه حرف مي زنن انگار که حالا هر چي بگن،اول از همه،زن خودشون ميخواد اجراش کنه.
زنها هم که ديگه هيچي...ميرن مي گردن ببينن قيافه کي مثبت تره که ازش سوال کنن.اونا هم به صورتي کاملا نفرت انگيز و چندش آور و با مهارتي خاص و بي نظير،حمالي خونه و بچه داري رو مي کنن يه کار با ارزش که وظيفه زنه!و کلي خودشون رو مي کشن که ثابت کنن زن،مث مرد همه آدم محسوب ميشه.
اما ما که مي دونيم آدم حسابمون نمي کنن خيليها!بايد دلمون رو به اين حرفها خوش کنيم؟آره؟من که نمي تونم انقدر احمق باشم!
الان همين المپيک!این همه خرج مردهای مملکت می کنن.اون وقت اونا چه گلی به سر مملکت می زنن؟فوتبالیست ها که اون همه دستمزدهای خدا تومنی می گیرن و همیشه هم شاکی هستن،زورشون میاد دو قدم بدون.یه وقت،خدای نکرده! مدل موهاشون-که 4ساعت روغن کاریش کردن یا دادن گوسفند لیس زده-خراب نشه.
وزنه بردارها هم هی زور می زنن و تمام 14 معصوم رو میارن وسط-خدا رو شکر اسم همه پیامبرها رو بلد نیستن-که چی؟میخوان وزنه بزنن.بعد که نمیشه-یعنی نمی تونن-ولو میشن کف زمین و غرغر و دست پیش و اینا!بقیه ورزش ها هم همینطور...
ما هم که آدم نیستیم خودمون تصمیم بگیریم از هر مسابقه ای،چقدرش رو تماشا کنیم!اونی رو باید ببینیم که برامون تعیین می کنن.تماشاچی هم نداره مسابقات!چراش هم به ما مربوط نیست!زنها هم که کاملا نیستن توی المپیک.المپیک از بنیان،مردونه اس!نتایج مسابقه زنها رو هم اگه بگن،لطف کردن.دیگه اگه خیلی بخوان در حق ما لطف کنن،یه عکس ساکت و صامت هم نشونمون میدن که نمیریم از فضولی!
چرا مسابقه زنها رو نشون نمیدن؟شنا نمیخوایم،دیگه دو رو که میشه نشون داد؟لااقل شطرنج...عقده ای شدیم به خدا!این کار به نظر من که توهین مستقیم به شعور ملت ایرانه.اون وقت اگه صبح تا شب بشینیم سخنرانی گوش بدیم،خیلی آدمیم و دیگه جامون،طبقه بالای بهشته.
یادمه دبستان که می رفتم،همیشه زنگ ورزشمون رو می گرفتن برای ریاضی.حتی می گفتن بشینین رونویسی کنین که مجبور نشن یکی رو بفرستن بیاد بالا سر ما وایسه.حیاطمون که ماشالا جا نبود تکون بخوری.از راهنمایی به بعد که خبر مرگم،مدرسه تیزهوشان می رفتم-تیکه نندازین خواهشا-و کلی پول می گرفتن که امکانات بدن به ما و این حرفا،دیگه مجبور نبودیم بارفیکس بریم.من که همیشه از زیرش در می رفتم.خب نمیشه،خیلی سخته،من دستام انقدر قوی نیست که بتونم از یه میله آویزون شم و بعد هم خودمو بکشم بالا.اونم بدون تمرین،برای نمره آخر ثلث!(ترمی نبود دیگه)
اونجا وضع،خیلی بهتر بود.لااقل جا بود که بدویم و هندبال و والیبال بازی کنیم ولی کاملا صامت!بابا بی انصاف!مزه بازی به داد و هوارشه آخه!ولی بازم اون دراز نشست مسخره بود،منتها کاملا اصولی.دستت رو پشت سرت نذار،به گردنت فشار میاد عزیزم...
چرا ما توی پیش دانشگاهی ورزش نداشتیم؟اون موقع که خیلی بیشتر بهش احتیاج داشتیم!خیلی ها رو دیدم که بعد از کنکور،به خودشون میان می بینن کلی کلی چاق شدن،زانوهاشون همیشه درد می کنه،کلی قوز در آوردن و ...نظام کنکور رو عوض نمی کنین،ورزش چی؟اونم نمیشه؟
دانشگاه 2 واحد تربیت بدنی داشتیم.اولیش نرمش بود فقط.توی یه سالن کوچیک بدون تهویه که آخر نشاطش،این بود که بچه ها اجازه داشتن هر نواری دوست دارن بیارن و برقصن باهاش،فقط صاشو کم کنن!نهههههههههههههه!لباس هم هر چی دلمو خواست می تونستیم بپوشیم!
تربیت بدنی 2هم پینگ پونگ بود که یک ساعت و نیم باید معطل می شدیم تا یکی خسته بشه و راکت رو بده.اونایی که یه کم شعور داشتن،نوبتیش می کردن.خیلی ها هم حاضری می زدن و الفرار.اولیش خودم!سر امتحان ترم یکش،چون سالن کوچیک بود،250 بار سالن رو موقع دویدن باید دور می زدیم.اون وقت پسرا توی محوطه دانشگاه برای خودشون می دویدن.من که خودمو از دویدن محروم نمی کنم لااقل!هر جا دلم بخواد می دوم.توی مترو یا دانشگاه هم سعی می کنم! برام فرقی نداشته باشه.غلط کردیم دختر شدیم؟
آخیییییییییییییییییییییییش!داشتم می ترکیدم.چه فایده؟همین آشه و همین کاسه!

[Link] [0 comments]






0 Comments: