Maryam, Me & Myself

يادداشت‌هاي مريم خانوم



About Me



مريم خانوم!
شيفته‌ي صدای محمد اصفهانی، کتاب‌هاي پائولو کوئيلو، ترانه‌هاي اندي و کليه‌ي زبان‌هاي از چپ به راست و برعکس! پروفایل کامل مریمی..



تاريخ تولد بلاگ‌م: ۲۸ دي ۸۲

Maryami_Myself{@}yahoo.com


Previous Posts





Friends





Ping
تبادل لینک
اونایی که بهم لینک دادن
Maryam, Me & Myself*

118
GSM
ويکي‌پديا
No Spam
پائولو کوئیلو
آرش حجازی
محمد اصفهانی
انتشارات کاروان
ميدي‌هاي ايراني
Google Scholar
Song Meanings
وبلاگ پائولو کوئیلو
کتاب‌هاي رايگان فارسي
Open Learning Center
ليست وبلاگ‌هاي به روز شده
لينک دادن، به معناي تائيد مطالب از جانب من نيست.

Google PageRank Checker Tool



Archive


بهمن۸۲
اسفند۸۲
فروردين۸۳
ادامه فروردين۸۳
ارديبهشت۸۳
خرداد۸۳
تير۸۳
مرداد۸۳


Subscribe



ايميل‌تون رو وارد کنين تا مطالب جديد براتون فرستاده بشه.





Saturday, February 24, 2007
دايره‌المعارف تک‌زنگ براي تلفن همراه

*۴ اسفند

*صبح رفتم براي خودم جينگول بخرم؛
سر راه دل‌م براي خيلي از خانوماي عزيزي که با خوش‌خيالي فکر مي‌کنن شوهراي عزيزشون دارن با علاقه و توجه تمام کار مي‌کنن سوخت حسابي چون عملاً خيلي مث پنکه همه‌ش رفت‌و آمد بقيه رو کنترل مي‌کردن يا در عرض يک دهم ثانيه که از کنارشون رد ميشي سعي مي‌کنن کلي نازت بدن و کليه‌ي کلمه‌هاي محبت‌آميزي رو که در عمر منحوس‌شون ياد گرفته‌ن يه جا تحويل‌ت بدن!
خلاصه رفتم جينگول خريدم. دو تا! يکي‌ش الان به جارختي گوشي‌م آويزون‌ه؛ يکي‌ش رو هم براي مرمر خانوم گرفتم. يه کله‌ي گنده‌ي آبي‌ه که حتماً در اسرع وقت مجبورش مي‌کنم آويزون‌ش کنه تا به گوشي‌ش تا هميشه و همه جا من رو حاضر و ناظر بر اعمال‌ش بدونه. عکس جينگول مرمر خانوم رو اينجا نميذارم -بعداً شايد خودش دل‌ش خواست بده ببينيد- ولي عکس جارختي خودم رو ميذارم ببينيد!

مامان معتقده خيلي زشت‌ه که در آن واحد! به جارختي گوشي، بند و نويزگير و عروسک آويزون باشه ولي خب من همه‌ش رو لازم دارم. نمي‌تونم نويزگير رو به خودم وصل کنم که! تازه کي گوشي من رو مي‌بينه اصلاً؟ خودي‌ها که هيچي، به غريبه‌ها هم مروبط نيست. اصولاً من اگه فقط يه اخلاق خوب داشته باشم اين‌ه که حرف و نظر مردم برام کمترين اهميتي نداره چون اصولاً هميشه دهن مردم به ايراد گرفتن بازه و هميشه هم خودشون اول از همه کلکسيون ايراد و اشکال‌ن!

خواهر گرامي هم ميگه گوشي‌ت شبيه آويز ِ مغازه‌هاي موبايل‌فروشي‌ه. آدم مي‌تونه انتخاب کنه کدوم خوشگل‌تره!

حالا نتيجه: من کار ِ خودم رو انجام ميدم :دي

*دوست‌م امروز چه چيزي برام تعريف کرد که برق از سرم پريد! هنوز توي شوک‌م!
خيلي خوب‌ه که وجود آدم براي بقيه مفيد! باشه و هر کي، هر جا گير کرد کارش، ياد من بيفته و روي کمک‌م حساب کنه ولي راست‌ش اصلاً خوش‌م نمياد هول‌م بِدن وسط دعواهاي خانوادگي. خب الان من چي کار کنم؟ چي کاره‌م اصلاً اين وسط؟

*۵ اسفند

*يه بلاگ بامزه پيدا کردم!

*اين‌ش خيلي جالب بود! من رو ميگه؟ ((:

- این صدای اندی‌ه؟!
- آره، اندی و کورس.
- با هم؟!!!
- آره خب.
- وای خدا باور نمی کنم! ای خدا...! بعد از سال‌ها، اندی و کورس، ای خدا...! مگه میشه؟!
- تو رو قرآن خودت رو نکش، اتفاق خاصی نیفتاده که...
- نه، تو می‌دونی یعنی چی؟! اندی و کورس، ای خدا... بعد از سال‌ها... خدااااا... خدااااا... خداااااااااااا...

یکی بپره یه آب و قند بیاره بابا، این از دست رفت...

*-عزیزم جواب بده. آیا خدا اسراف کاران رادوست دارد؟ و چرا؟
- خانوم اجازه، خدا اسراف کاران را دوست نمی دارد زیرا اسراف از گناهان تیریپ است و خـدا کـارهای خفن را دوست ندارد! درست گفتیم خانوم؟

*عاشـق و شیفته‌ی رفتـار و اخـلاق دخـتر همسایه‌مون شدم. خدایی‌ش خیلی خانوم‌ه. اخلاق، رفتار، نجابت، متانت، کردار، گفتار... به به...
میگم... چیزه... نمی دونید چه هیکلی داره لامصب!

*مااااا...
ماااااااا...!
ماااااااااااااا !
ماااااااااااااااااا !
زبـون گاو هم حالـی‌ت نمـیشه یعـنی؟!

*- میگن الاغا زودتر از همه‌ی حیوونا می‌فهمن که قراره زلزله بیاد.
- ما که چیزی نفهمیدیم!

*- عزیزم، شما چطوری شد که تصمیم گرفتی توی مسابقه‌ی دختر شایسته شرکت کنی؟
- با عرض سلام و تشکر از تلویزیون شما، من راست‌ش می‌خواستم نشون بدم
که دختر ایرانی شایسته‌س و می‌تونه برای همه‌ی دخترای جهان الگو باشه و ...
- اجازه بدین من سوال‌م رو واضح‌تر بیان کنم. عزیزم، شما با این دماغ چطوری شد که تصمیم گرفتی توی...

*- قیمتی که دادم، اصلاً زیاد نیست قربان! شما عنایت بفرمایید، این گاو که کاغذ ساندویچ و آت و آشغال که نمی‌خوره که. حداقل چیزی که می‌خوره، کتابای پائولو کوئیلو و ژوزه ساراماگوست!

*- شوهر عزیزم، تو که می‌دونی من چقدر دوست‌ت دارم ولی با تمام این حرفا میخوام Profile من توی اورکات همچنان Single باشه، فهمیدی؟!


*آزمون جوشکاری جهت مهندسین مکانیک و متالورژی...
سوال اول: کشتی تایتانیک را به گونه‌ای طراحی کنید که در برخورد با صخره‌ی یخی نشکند.
سوال دوم: جک دقیقاً در چه روزی فوت کرد؟
سوال سوم: جک چه کرد؟
سوال چهارم: آیا می‌توان در عرض دو روز مخ یک نفر را تا این حد تیلیت کرد؟!
سوال پنجم: آیا خوش به حال جک؟!!!
سوال ششم: آیا نقاشی جک خوب بود؟
سوال هفتم: در مورد کیت چه می دانید؟

پاسخ نامه:
سوال اول: نمی‌دانم!
سوال دوم: دقیقاً در روز شکستن کشتی!
سوال سوم: بپرسید چی کار نکرد؟
سوال چهارم: البته که می‌توان!
سوال پنجم: بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلــــــــه!
سوال ششم: عالی بود.
سوال هفتم: کیت چیز خوبی (ببخشید) بانوی محترمی بود!

*-مامان!
- چي‌ه پسرم؟
- ميخوام يه خورده استراحت كنم. به غير از ساناز و سارا و پانته آ و پارميدا و مونا و ناتاشا و الناز و الهه و مريم و سوگل و نازنين و ركسانا، هر كس كه زنگ زد بگو من خونه نيستم!

*- عمو، اگه قول بدي كه من برم توي كوچه بازي كنم، بهت اجازه ميدم كه زود برگردم! فهميدي؟!

*- خدايي‌ش از اون موقع كه با شما آشنا شدم، 360 درجه تغيير كردم!
- خدا رو شكر تغييرات‌ت بالا بوده!

*مرد شرقي...
خب، زن هم كه ديگه گرفتم. حالا ديگه وقت‌ش‌ه كه يواش يواش دختر بازي رو شروع كنم!
...
-چطوري خوشگله؟!

*- خيلي خوشحال‌م. توي پوست‌م عروسي‌ه!
- فكر كنم منظورت اين‌ه كه توي پوست‌ت نمي گنجي چون توي اينجور مواقـع عزيزم عروسـي توي محل ديگه‌اي برقراره!

*- اون‌وقت آقای دکتر، با لیزر کالیبر رو هم میشه کم کرد؟

*- خیلی بد شد. با گریه از پیش‌م رفت. بهم گفت دیگه تا زمانی که نیای خواستگاری، باهات رابطه برقرار نمی‌کنم.
- حالا میخوای چیکار کنی؟
- حالا... راست‌ش سی دی فیفا 2006 دستم رسیده، اول میخوام باهاش یه دست بازی کنم. بعدش بعد از ظهر با یکی از رفیقام با دوست دخترش قرار داریم بریم پارک ارم، بعد...

*وقتی نصف شـب یهـو از خـواب می‌پـری و متـوجه میشـی کـه الان نیم ساعتی بوده که تـو از اینور و اونم از اونور با قدرت هر چـه تمام‌تر مشغول کشـیدن پتو روی سـر خودتون بودین، درک می‌کنی این رو که این تفاهم و شعرای روزانه حقیقت ندارن و حقیقت همون خودخواهی و رقابت خصمانه شبانه‌ست!

*- وای عزیزم خیلی وقته منتظرم وایستادی، آره؟ ببخشید تو رو خدا!
- مشکلی نیست عزیزم، داشتم چشم چرونی می‌کردم!

*- ببخشید خانوم...
- کوفت!
- چشم!

خب! کل وبلاگ طرف رو کپي کردم. خودم حرف خاصي ندارم فعلاً :دي

*...اما اينا به کنار، از اينکه تو رو پيدا کردم يا تو من رو -فرقي نمي‌کنه- خيلي خوشحال‌م..

پ.ن: نميگم اينا رو کي گفته که به فضول‌ها ثابت بشه چقدر فضولي بده! :دي

*مريم عزيزم - دوست دوران دانشگاه.. لحن‌م مث پيرمردا شد؟! :دي - تلفن زد؛ دعوت‌م کرد براي عروسي‌ش. حيف که نمي‌تونم برم. خيلي دوره.. تازه اگه بخوام برم هم حتماً motion sicknessم مي‌کشه من رو. گفت برات کارت فرستادم و غيره..
اون لحظه دقيقاً بهش فکر مي‌کردم که تلفن زد.. روي کامپيوتر عکس‌هاي ترم آخرمون رو ديدم. کلي ياد اون روزا افتادم. فکر کردم دنيا چقدر زود مي‌گذره. يه روزايي فقط دل‌م مي‌خواست از شر اونجا و آدم‌هاش خلاص شم. الان دل‌م پر مي‌زنه براي يه بعد از ظهر ارديبهشت که با مريم توي باغ بشينيم و حرف بزنيم يا يه صبح زمستون که به جاي کلاس گلکاري بشينيم توي کنده‌هاي سرو و چيپس و بستني بخوريم!
مريم براي من هميشه دوست خوبي بوده؛ خيلي چيزا ازش ياد گرفته‌م.. واقعاً خيلي چيزا.. هميشه شنيدن صداش خوشحال‌م کرده. آدمي‌ه که شايد خيلي قوي‌تر و مصمم‌تر از من بوده هميشه. دختري‌ه که هميشه عشق‌ش رو نسبت به کسي که الان همسرش‌ه، ستايش کرده‌م. مريم رو هميشه دوست داشته‌م. شنيدن صداش هميشه خوشحال‌م مي‌کنه...

*دو تا جمله رو زياد ميگم:

موقع زنگ خوردن گوشي‌م:
پول حروم نکن! من خونه‌م! :دي

وقتي تلفن مي‌زنم و دوست‌م خواب‌ه تقريباً:
خواب بودي؟ برو بقيه‌ش رو بخواب. بعد صحبت مي‌کنيم.
خوش‌م مياد وقتي طرف بي‌تعارف قبول مي‌کنه.

*دايره‌المعارف تک‌زنگ براي تلفن همراه

تک‌زنگ آداب و فوايد خاص خودش رو داره که فکر کردم بهتره يه کم درباره‌ش توضيح بدم.

۱. فقط وقتي تک‌زنگ بزنيد که بدونيد اون شماره -ثابت يا همراه، فرقي نداره- مال خود طرف‌ه. مزاحم بقيه نشيد. مشکوک هم نباشيد. باعث مشکوک شدن مردم به همديگه هم نشيد.

۲. در ساده‌ترين حالت ممکن، ميشه از تک‌زنگ براي جواب «آره» -در سوال‌هاي آره / نه yes/no question- استفاده کرد. مصرف‌ش بيشتر براي صرفه‌جويي در sms ه.

۳. اگر سيم‌کارت‌تون مثلاً تاليا باشه، ممکن‌ه بعضي smsها به بعضي افراد خاص نرسه. نپرس چرا چون نمي دونم اما راه‌ش اين‌ه که بلافاصله بعد از ارسال sms، به دوست‌تون تک‌زنگ بزنين. اينطوري sms‌ه به احتمال زياد مي‌رسه حتماً. دليل علمي ندارم براش ولي دليل غير علمي داره: تجربه نشون داده که اينطوري‌ه!

۴. در جواب sms ديگران مي‌تونين تک‌زنگ بزنين که مي‌تونه معني‌ش «smsت رسيد» باشه يا «جک‌ت خنده‌دار بود» يا «مرسي»... بستگي به محتواي sms دوست‌تون داره.

۵. اگه smsي در کار نباشه تک‌زنگ يعني يهويي! يادت افتادم (: و اگه دوست‌تون جواب بده -با تک‌زنگ- يعني من هم (:

۶. تک‌زنگ بي‌مقدمه و يهويي مي‌تونه شروع تک‌زنگ بازي باشه که بازي جالب و در عين حال پراسترسي‌ه! و احتياج به بيکاري و فرز بودن داره يه مقدار.

۷. از تک‌زنگ ميشه براي چک کردن گوشي ديگران استفاده کرد که مثلاً روشن‌ه يا نه. اگه روشن باشه و مثلاً نصف شب باشه مي‌تونيد با ارسال smsهاي نصفه شبي دوست‌تون رو بذاريد سر کار که قبلاً مبسوط براتون توضيح داده‌م.

۸. بديهي‌ه که براي تک‌زنگ زدن بايد از phone book تون استفاده کنيد که يه وقت اشتباهي جاي ديگه رو نگيريد.

۹. همه‌ي اين کارها کاملاً مجاني و براي خوشحالي شما و طرف مقابل‌ه. اعصاب همديگه رو داغون نکنيد و اگه حوصله نداريد و طرف مقابل هم دستبردار نيست يا گوشي‌تون رو خاموش کنيد يا اگه بايد روشن باشه به هر دليلي، به دوست‌تون مسج بزنيد و بگيد ديگه بس‌ه. لازم به ذکر است که با آدم‌هاي بي‌جنبه تک‌زنگ‌بازي نکنيد چون ممکن‌ه حالا حالاها دستبردار نباشن و بيان روي nerve تون و ديوانه‌تون کنن کاملاً.

۱۰. اگر به حافظه‌ي دوست‌تون مطمئن نيستيد و نمي‌دونيد شب گوشي‌ش روي سايلنت هست يا نه، بازي رو شروع نکنيد. اگر به هوش دوست‌تون شک داريد اول يه بار اين قوانين رو براش بگيد که آخرش نپرسه تک‌زنگ يعني چي؟! :دي

[Link] [0 comments]






0 Comments: