Maryam, Me & Myself

يادداشت‌هاي مريم خانوم



About Me



مريم خانوم!
شيفته‌ي صدای محمد اصفهانی، کتاب‌هاي پائولو کوئيلو، ترانه‌هاي اندي و کليه‌ي زبان‌هاي از چپ به راست و برعکس! پروفایل کامل مریمی..



تاريخ تولد بلاگ‌م: ۲۸ دي ۸۲

Maryami_Myself{@}yahoo.com


Previous Posts





Friends





Ping
تبادل لینک
اونایی که بهم لینک دادن
Maryam, Me & Myself*

118
GSM
ويکي‌پديا
No Spam
پائولو کوئیلو
آرش حجازی
محمد اصفهانی
انتشارات کاروان
ميدي‌هاي ايراني
Google Scholar
Song Meanings
وبلاگ پائولو کوئیلو
کتاب‌هاي رايگان فارسي
Open Learning Center
ليست وبلاگ‌هاي به روز شده
لينک دادن، به معناي تائيد مطالب از جانب من نيست.

Google PageRank Checker Tool



Archive


بهمن۸۲
اسفند۸۲
فروردين۸۳
ادامه فروردين۸۳
ارديبهشت۸۳
خرداد۸۳
تير۸۳
مرداد۸۳


Subscribe



ايميل‌تون رو وارد کنين تا مطالب جديد براتون فرستاده بشه.





Sunday, February 18, 2007
Cuppycake
maara*۲۸ بهمن

*کلي سرچ کردم! يک ثانيه هم طول نکشيد :دي
اين شعرش‌ه:


The "CUPPYCAKE" Song
(Lyrics and Music by Judianna Castle)
is actually the chorus from Amy's version of "You're My Honeybunch"
(lyrics and music by Judianna and Buddy Castle)
..
The lyrics in blue make up the short version that was first uploaded to the internet in August of 1996.

Amy sings the lyrics in red as well in the complete version:

You're my Honeybunch, Sugarplum
Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie
You're my Cuppycake, Gumdrop
Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye
And I love you so and I want you to know
That I'll always be right here
And I love to sing sweet songs to you
Because you are so dear...


فکر کنم آهنگ‌ه رو بتونين از اينجا دانلود کنين. انقدر صدا ش نازه؛ کشته من رو!

*به مناسبت ورود دوستاي مامان، اگه گفتي اولين عکس‌العمل‌م چي بود؟
احسنت! -با اينکه نگفتي چيزي- کلاس زبان رو تعطيل کردم. فکر کنم استاد بکشه من رو دفعه‌ي ديگه!
.
.
خواهر گرامي که اومد، کلي تعريف کرد ازم که واي تو چقدر تازگيا قيافه‌ت عوض شده و خوشگل شدي و ديگه شکل دختر دبيرستانيا نيستي و بزرگ شدي و اينا.. و خب کلي از خودم خوش‌م اومده خودم هم تازگيا و دچار نوعي خوشيفتگي شده‌م تقريباً! :دي

اتفاق ميمون و مبارک ديگه‌اي که افتاد اين بود که بالاخره من ِ بدعکس، يه عکس‌م خوشگل شد که روزي سيصد بار نگاش مي‌کنم.. خواستم بگم خوشحال‌م خيلي.

*۲۹ بهمن

*در باغ، توي ذهن‌م شبيه اين‌ه؛ تقريباً کاملاً خودش‌ه! ولي من وقتی میرم سراغ باغ، هميشه يا خيلي غمگين‌م يا خيلي خوشحال. هيچ وقت درست نديده بودم در باغ چه شکلي‌ه...

*توي روزنامه نوشته بود:
يه خانم ۵۲ ساله از کره‌ي جنوبي ۹۷۹ تا ترانه از ۱۰۱۴ ترانه‌اي رو که آماده کرده بود، به مدت ۵۲ ساعت و ۴۸ دقيقه‌ي متوالي براش مي‌خونه که خوب بشه مثلاً. شوهرش تومور مغزي داره و خانوم‌ه خواسته با رکورد زدن! بهش انگيزه بده براي اينکه خوب بشه حال‌ش. هر ۵۰ دقيقه‌اي که ترانه مي‌خونده، ۱۰ دقيقه استراحت مي‌کرده.. رکورد قبلي هم ۵۲ ساعت و ۱۲ دقيقه بوده فکر کنم...

بحث کتاب گينس نيست. خيليا توي زندگي‌شون کارايي مي‌کنن که خيلي بزرگتر از ساعت‌ها ترانه خوندن‌ه.. آدمايي که به خاطر زندگي‌شون، به خاطر عشق‌شون، خيلي چيزا رو تحمل مي‌کنن.. مث ساعت‌ها ترانه خوندن، نه.. خيلي بالاتر از اين، خيلي سخت‌تر از اينا.. اما بعضي وقتا به جايي مي‌رسن که شک مي‌کنن ارزش‌ش رو داشته يا نه.. اين رو هم توي زندگي خيليا ديده‌م.. که طرف با هر موقعيت مالي و اجتماعي، با هر سطح تحصيلات، با هر شکل و قيافه، با هر سني که فرض کني، يه روزي.. شايد بعد از چند ماه، شايد بعد از چندين سال، از خودش مي‌پرسه کارش درست بوده يا نه؛ انتخاب‌ش به اين همه سختي مي‌ارزيده يا نه.. و جالب‌ترش اينجاست که هميشه‌ي خدا، پسرا از خودشون راضي‌ن و تا فکر کنن شااااايد يه کم اشتباه کرده‌ن اين وسط مسط‌ها، فکرشون ميره پي جبران کردن‌ش! و خيلي خيلي وقتا هست که دخترا چند ساعت يا فوق‌ش چند روز بعد، باز به اين نتيجه مي‌رسن که اشتباه نکرده‌ن، همسرشون بهترين پسري‌ه که خدا آفريده و اون روز مثلاً عصباني يا خسته بودن که چنين فکرايي کرده‌ن و اين حرفا رو زده‌ن...

نتيجه‌ي اخلاقي ماجرا اينکه ظاهراً تا دنيا، دنياست پسرا قدرنشناس و دخترا خر باقي مي‌مونن!

پ.ن: اين نظر من‌ه. کسي نظر ديگه‌اي داره مي‌تونه بنويسه. حوصله هم ندارم اينجا اداي مدافعين حقوق بشر رو دربيارين برام. گفته باشم...

*يه روز دوست‌م اومد پيش‌م. گفت ميخوام با يکي حرف بزنم. مث يه کشيش خوب بشين به اعتراف‌هام گوش بده..
بعد کلي باهام حرف زد و گفت پيش خودش درباره‌ي همه چيز چطوري فکر مي‌کنه و چه فکرايي مي‌کنه و چه کار ميخواد بکنه که نميشه و چه کار نمي‌خواسته بکنه که شده و چه کار کرده که نبايد مي‌کرده و اينا.. بعدش هم گفت آخيش! تموم شد..

گفتم من کشيش نيستم؛ يعني اصلاً مسيحي نيستم.. و فکر مي‌کنم اصلاً لازم نيست آدم به گناه‌هاش اعتراف کنه جلوي بقيه.. يعني قشنگ نيست. آدم احساس سبک شدن بهش دست نميده چون چيزي حل نشده.. شايد توي دين ما، به جاي اعتراف کردن، دعا کردن هست.. و خب ميشه آدم بره با دوستاش حرف بزنه تا سبک بشه اما اونا معمولاً نمي‌تونن چيزي رو تغيير بدن. گاهي ميشن دست‌هاي خدا براي کمک کردن به ما.. اما گاهي هم فقط يه آدم هستن؛ هر وقت ديدي دل‌ت ميخواد اعتراف کني، برو پيش يه دوست، يه عالم حرف بزن باهاش؛ بذار يکي بشينه روبروت، بهت نگاه کنه و به حرفات گوش بده.. هميشه هم خدا هست. فرق‌ش اين‌ه که خدا ساکت نگات مي‌کنه و چيزي نميگه ولي يه دفعه مي‌بيني يه کاري برات انجام ميده که دل‌ت ميخواد پرواز کني بري اون بالا يکي محکم بوس‌ش کني و زودي برگردي اين پايين.. و اينکه مرز قسمت و دعاها و آرزوها رو نمي‌دونم اما يه کم براي خودت دعا کن. اشکالي داره؟

هیچ وقت تو دعاهاتون نگید خدایا هر چی قسمت‌ه همون بشه. با دعا میشه قسمت رو هم عوض کرد...

پ.ن: قسمت که اسم‌ش روش‌ه. دعا کردن نميخواد که!

*بله ديگه! مردم رو مي‌کاري پاي تلفن، خودت ميري تمرين ِ سيم‌کشي!

*کاش من هم يک نفر رو انقدر دوست داشتم. آدم حسودي‌ش ميشه.

*دلتنگی آدم رو از پا در میاره؛ هنوز از پا در نیومدم.
دل‌م غار حرا میخواد.

*ضرب المثل:
اگر ميخوای بزرگ بشی
غربت بکش.

پ.ن: غربت نکشيده زيادي داريم بزرگ ميشيم. من يکي که جون ِ اين يه رقم‌ش رو ندارم واقعاً.

*-هدف شما از خروج از کشور چه بود؟
-به نام خدا؛ اول تحصیل علم و کمک به دانش جهانی و افزایش ارتباطات و اطلاعات و فناوری روز دنیا و خدمت به کشور عزیزمان ایران.
دوم اینکه سایت ارکات رو بدون فیلتر برم!

پ.ن: هر دفعه کلي از دست اين مريم مي‌خندم ولي يه وقتايي هم خيلي دل‌م مي‌گيره. طنز همين‌ه..

*سوتي‌هاي برنامه‌هاي زنده‌ي تلويزيون:

چند سال پیش توی یه برنامه زنده شبکه تهران (فکر کنم شب‌های تهران بود) احمدزاده بعد از اینکه یکی مسابقه رو برد، گفت: هدیه ای به رسم امانت به شما میدیم!

یکی دو هفته پیش این پسره (امیرمحمد) به عمو پورنگ گفته بذار یه ماچ از لبات بگیرم و پورنگ هم سرخابی شده!

توی اخبار سراسری بود که آقای بابان همراه همکار خانوم‌ش می‌خواست خداحافظی کنه گفت: به همراه خانم‌م از شما خداحافظی می‌کنم!

برنامه‌ی صبح ایرانی رادیو سراسری که از ساعت ۶ و خورده ای صبح شروع میشه، یک مجری خانم داره به اسم قلع ریز یا مشابه اون که یه روز گفتند: یک خبر جالب میخوام براتون بخونم، تو اینترنت می‌گشتم این خبر رو دیدم که نوشته یک پیرمرد به مدت ۵۰ سال بالای درخت زندگی کرده و بعد فرمودند که: شوخی نیست، طرف ۵ قرن بالای درخت بوده!

یه تبلیغی جدیداً تو تلویزیون نشون میده که ظاهراً مال یک شرکت آموزش کنکور به اسم " تست قرمز " هست ... خلاصه یه پسره رو نشون میده که کتابای اینا رو می خونه بعد میره سر جلسه با خیال راحت تست میزنه ...فقط یه نکته ای هست ... این پسره سر جلسه کنکور فقط یه پاسخ نامه دستش‌ه ... هیچ پرسشنامه‌ای وجود نداره ...!

یکی از برنامه‌های زنده شبانه چند سال قبل بود که تو شبکه تهران پخش می‌شد و احمدزاده و حسینی مجریاش بودن. خسرو شایگان (دوبلور) تلفنی باهاشون تماس گرفته بود و اینا هم گیر داده بودن که یه آهنگی رو که معمولاً زمزمه می‌کنی بخون. هرچی این بنده خدا می گفت الان چیزی یادم نیست ول کن نبودن که یه دفعه شروع کرد به خوندن : مرا ببوس ...! مرا ببوس ... اون دو تا هم که دستپاچه شده بودن فوراً گفتن به به چه صدای خوبی! حالا می‌رسیم سر سوال بعد و هر جور بود نذاشتن بقیش رو بخونه.

یه بارم تو برنامه کودک -عمو پورنگ- مسابقه‌ي تلفنی بوده، بعد یه دختره زنگ زده بوده. پورنگ بهش میگه بابا خونه هست باهاش صحبت کنم؟ دختره میگه هست ولی حمومه. میگه مامان چطور؟ میگه مامانم هم حمومه!!!

يه خاطره ديگه از عمو پورنگ
يه صداي دخترونه
- الو ؟
- الو ؟
- سلام.
- سلام.
- خوبي؟
- مرسي . عمو پورنگ؟
- جانم؟
- من خيلي دوست تون دارم.
- منم خيلي دوست‌ت دارم عزيزم . اسم‌ت چيه ؟
- كتايون
- كتايون خوبي ؟
- بله
- كتايون؟ من ازت سوال مي پرسم. تو بگو كتايون. باشه ؟
- باشه.
- كي از همه بهتره ؟
- كتايون
- كي تو كارا به مامان كمك مي‌کنه ؟
- كتايون
- كي‌ه كه مامان دوست‌ش داره ؟
- كتايون
- كي‌ّ كه بابا وقتي از در مياد ماچ‌ش مي كنه ؟
- مامان!

(((((((((((((((((((((((((((((((:

*۳۰ بهمن

*کلي زحمت کشيده‌م فايل آپلود کرده‌م:

۱. اين صداي مزخرف رو يه بار روي انسرينگ ِ تلفن ِ خونه‌ي دوست‌تون ضبط کنين حتماً!
(براي سرچ: موبايل + دانلود + آلن دلون + Alen Delon + mobile + download) :دي

۲. آهان! اين هم هست: يه تم خيلي خوشگل براي گوشي‌هاي سوني اريکسون که از اينجا مي‌تونين دانلود کنين.
(براي سرچ: سوني اريکسون theme + bear + moon + sony ericsson + download)
توضيح: يه خرس‌ه، نشسته روي ماه، داره تاب مي‌خوره. انقدر نازه...

۳. اين هم صداي زنگ يه تلفن قديمي‌ه براي گوشي. تنها صدايي‌ه که من مي‌شنوم و فکر نمي‌کنم همينجوري داره صداي آهنگ مياد! :دي ولي به علت اعتراض‌هاي مامان، ازش استفاده نمي‌کنم.
(براي سرچ: دانلود + زنگ تلفن قديمی + موبايل + ringtone + old phone)

۴. اين هم عکس گوشي عزيزم‌ه...

*نصفه شب مسج زده «سلام، بيداري؟» !! تو خواب نداري دختر؟
صبح ديدم آفلاين گذاشته که خط‌م رو عوض کرده‌م و شماره‌ي جديدم اين‌ه.. مسج زدم «شما نصف شب خريد مي‌کنين معمولاً؟»..
-نه! مي‌خواستم تو رو بيدار کنم فقط!

:دي :دي گوشي من هميشه‌ي خدا روي سايلنت‌ه! تازه صداي توپ هم بيدارم نمي‌کنه چه برسه به ديلينگ ديلينگ مسج! عممممممراً من با این صداها بيدار شم. اون موقع هم -ساعت ۳:۵۵- مشغول مذاکره با پادشاه هفتم بودم! :پي


[Link] [2 comments]






2 Comments:

» maryaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam! elahi man ghorboonet beraaaaaaaaaaam! midooni cheghad donbale in nini e boodammmmmm???

Posted at 12:00 AM  

» inam linke dl esh: http://audio.isg.si/audiox/?q=audio/download/404

Posted at 12:06 AM