Maryam, Me & Myself

يادداشت‌هاي مريم خانوم



About Me



مريم خانوم!
شيفته‌ي صدای محمد اصفهانی، کتاب‌هاي پائولو کوئيلو، ترانه‌هاي اندي و کليه‌ي زبان‌هاي از چپ به راست و برعکس! پروفایل کامل مریمی..



تاريخ تولد بلاگ‌م: ۲۸ دي ۸۲

Maryami_Myself{@}yahoo.com


Previous Posts





Friends





Ping
تبادل لینک
اونایی که بهم لینک دادن
Maryam, Me & Myself*

118
GSM
ويکي‌پديا
No Spam
پائولو کوئیلو
آرش حجازی
محمد اصفهانی
انتشارات کاروان
ميدي‌هاي ايراني
Google Scholar
Song Meanings
وبلاگ پائولو کوئیلو
کتاب‌هاي رايگان فارسي
Open Learning Center
ليست وبلاگ‌هاي به روز شده
لينک دادن، به معناي تائيد مطالب از جانب من نيست.

Google PageRank Checker Tool



Archive


بهمن۸۲
اسفند۸۲
فروردين۸۳
ادامه فروردين۸۳
ارديبهشت۸۳
خرداد۸۳
تير۸۳
مرداد۸۳


Subscribe



ايميل‌تون رو وارد کنين تا مطالب جديد براتون فرستاده بشه.





Wednesday, March 14, 2007
وارد چمن نشويد
*۲۱ اسفند

*خبر: يک عدد sms خالي بفرستين به شماره‌ي ۳۰۰۰۶۳۳۲ -بدون ۰۹۱۲- بلافاصله براتون يه اکانت ۵ ساعته مي‌فرستن که تا ۱۵ فروردين بايد استفاده‌ش کنين. يوزرنيم‌ش هم شماره‌ي خودتون‌ه. فقط اول‌ش صفر نداره. سرعت‌ش نمي‌دونم چطوري‌ه. امتحان نکرده‌م.هديه‌ي نوروزي ندا رايانه‌س...

*انواع و اقسام ويروس و تروجان رو کشف کردم ديشب روي کامپيوتر. انقدر که مجبور شد فايل‌هاي سيستمي رو پاک کنه؛ من هم مجبور شدم تا کل سيستم ولو نشده خودم سنگين و رنگين دوباره ويندوز نصب کنم. خوبي‌ش اين بود که ورژن جديد هر نرم‌افزاري رو نصب کردم. گفتم که گفته باشم.

*هميشه معتقد بوده‌م که ندونستن عيب نيست -خب آدم ياد مي‌گيره- نپرسيدن و به تبع اون، بلد نبودن‌ه که عيب‌ه. در همين راستا! و به در خواست يکي از دوستان و به منظور تاديب يکي ديگر از دوستان، يک مسئله‌اي رو بايد تذکر بدم-من اصولاً آفريده شدم تا ديگران رو به سزاي اعمال‌شون برسونم!- که در خصوص گردش رفتن با دوستان به پيشنهاد يکي از همان دوستان هست!:

اصولاً اگه با يکي از دوستان‌تون زيادي جورين، هي هر روز خونه‌ي همديگه‌ هستين، با هم زياد ميرين بيرون و ... اشکالي نداره که بذارين مثلاً يه روز، همه‌ي خرج‌ها با اون باشه؛ از کرايه ماشين تا خوردني‌ها و غيره.. که البته من اين رو هم درست نمي‌دونم. شما در هر حال نبايد بذارين همه‌ش اون خرج کنه اما اگه قبول نکرد، خب اشکالي نداره. دفعه‌ي ديگه جبران مي‌کنيد.. اما اگه يکي از دوستاتون يه غلطي کرد و پيشنهاد داد با هم برين فلان جا، معني‌ش اين نيست که ديگه شما هيچ وظيفه‌اي نداريد. توي دوستي هم بزرگتري-کوچيکتري زياد معني نداره. درست هم نيست که بگين من مهمون فلاني‌م! و خودتون رو توجيه کنين. اون فقط پيشنهاد داده؛ اگه بخواد مهمون‌تون کنه مي‌تونه بگه.
تکرار مي‌کنم: جمله‌ي «فلاني مياي بريم فلان جا» کاملاً از نظر معني با جمله‌ي «فلاني بيا بريم فلان جا، مهمون من!» فرق داره. يه تعارف الکي هم کسي رو نمي‌کشه. پس اداي بچه‌هايي رو که با مادربزرگ‌شون ميرن بيرون، درنيارين.. اگه چيزي هم براي خونه مي‌گيرين، يه کلمه بپرسين «تو هم ميخواي؟» يا «تو از کدوم‌ش ميخواي؟». طرف مقابل‌تون يا قبول مي‌کنه -حالا فرار که نمي‌کنه. بعداً پول‌ش رو ميده بهت خسيس!- يا تشکر مي‌کنه، ميگه نميخوام. در هر حال، ژست آدماي باادب، فايده نداره. يه کم ملاحظه هم خوب‌ه بعضي وقتا.

*مي‌گفت در سال جديد ميخوام بي‌غيرت و سيب‌زميني بشم! و هر کي، هر چي گفت، بهم برنخوره!
چي بشي تو!

*دختر خاله‌ي گرامي -که در يک اقدام ضربتي، بدو بدو اومد امشب اينجا و جا داره براي پذيرفتن دعوت‌م از تشکر کنم- مي‌گفت من ديگه نميگم امسال ميخوام چطوري باشم چون عملاً هر تصميمي بگيرم، مطمئن‌م آخرش هيچ غلطي نمي‌کنم. پس بهتره تصميم‌م رو اعلام هم نکنم!
راست ميگه. من هم اعلام نمي‌کنم!

*از سارا يه دستور آشپزي ياد گرفتم که شديداً خوب‌ه براي امثال من و سارا که حوصله‌مون نمياد مرغ رو سرخ کنيم و از مرغ آب‌پز هم بدمون مياد:

دستور پخت مرغ

مرغ+ آب+ نمک+ زردچوبه+ فلفل+ پياز خرد شده+ ۲ تا هويج (قلنبه يا خرد شده) رو بذارين بپزه. نميخواد اصلاً بهش دست بزنين. فقط مواظب باشين نسوزه. زيادي هم نپزه که همه‌ش ولو بشه!
اگه هويج پخته دوست دارين، نگيني -مربع، مربع- خردش کنين. اگه دوست ندارين، درسته بندازين توي قابلمه که بوي بد مرغ، خفه‌تون نکنه. وقتي مرغ‌ها پخت، مي‌تونين هويج‌ها رو بردارين بريزين دور.

کشيک وايسين تا مرغ‌ها بپزه يعني به جاي بيکار ايستادن، پياز داغ درست کنين -يه خروار- و البته سيب زميني هم بايد يکي دو تا سرخ کنين. چيپس هم قبول نيست. بايد سيب زميني سرخ کنين حتماً. اگه قد بلند! ببرين بهتره يعني قيافه‌ش با کلاس‌تره ولي اگه دوست ندارين، مي‌تونين نگيني خرد کنين سب زميني‌ها رو.

حالا پياز داغ+ سيب زميني سرخ شده+ ۳-۲ قاشق رب+ روغن رو بريزين توي قابلمه‌ي محتوي مرغ‌هاي پخته و مخلفات و بذارين چند دقيقه با هم بپزن اونجا.

تجربه نشون داده هم مث مرغ سرخ شده خوشمزه ميشه، هم از فلاکت سرخ کردن مرغ خلاص ميشين. اگه دستور پخت رو درست انجام بدين، دفعه‌ي اول هم عالي درمياد غذاتون. نگران‌ش نباشين :دي

*۲۲ اسفند

*به جاي اينکه گوشي رو بچپوني زير بالش، يا ريجکت‌ش کن يا جواب بده ولي آروم حرف بزن. مي‌ارزه به اين همه استرس؟ :پي

*يکي بياد وسايل من رو مرتب کنه. زورم مياد شديداً.

*دنبال يه جايي مي‌گردم که چمن داشته باشه براي چريدن. تابلوي «وارد چمن نشويد» هم نزده باشن اون دور و اطراف.. با کلي گل و درخت. من اگه باشم ميدم اون تابلو رو بردارن، همه جا رو هم چمن آفريقايي بکارن.
فکر کنم بهترين گزينه، باغ دانشکده‌س همچنان. در عين حال، نمي‌تونم تا ارديبهشت صبر کنم. فروردين هم اونجا خيلي سرده. حالا يا يه جاي ديگه رو پيدا مي‌کنم تا اون موقع يا لباس گرم مي‌پوشم ميرم دل‌م خنک بشه لااقل. کي مياد بريم بچريم؟

[Link] [2 comments]






2 Comments:

» gooshito khob silent kon janam!!!
eybaba...
smsaro nistam...hoselash nis:D amma merC vase khabaresh!

Posted at 1:30 PM  

» bishoor zang bezan dige! chera konjkav nisti!!!!!! :-s

Posted at 11:44 AM